АКАФИСТ КО ПРИЧАЩЕНИЮ СВЯТЫХ ТАИН

Кондак 1. Избранный Женише душ и сердец, вочеловечением Совим и смертию на кресте обручивый Себе на веки весь род человечь, и давый нам в залог вечныя жизни самое пречистое тело и кровь Свою, се по гласу Твоему и аз недостойный, дерзая, прихожду к божественней трапезе Твоей, и поражен величием ея, вопию: Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Икос 1. Ангела Твоего к провидцу Исаии со углем горящим от алтаря небеснаго послал еси, во еже очистити тем устне его, егда видев Тя, сидяща на престоле, о нечистоте своей скорушашеся: аз же, оскверненный душею и телом, како дерзну приступити ко причащению Божественных Твоих Таин, аще не Ты Сам очистише мя свыше? Темже из глубины души вопию Ти:
Иисусе всеблагий, коснися углем благодати Твоея и моих несичтых устен:
Иисусе, попали терние моих многих прегрешений.
Иисусе, созижди во мне сердце чисто и обнови во утробе моей дух правый:
Иисусе, изведи из темницы страстей бедную душу мою.
Иисусе, потреби во мне нечистыя помыслы и злая похотения:
Иисусе, направи слабая стопы моя на путь заповедей Твоих.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 2. Желанием возжелевый ясти со ученики последнюю пред страданием Твоим пасху, да преподаси им среди ея последний и наибольший залог любве Твоея, прежде двою днию предпослал еси два от них во Иерусалим, да шедше уготовают ю. Поучаяся отсюду, как и нам подобает благовременне уготовляти себе к снедению нашея Божественныя пасхи, сиречь тела и крове Твоея, благодарственно зову Ти: Аллилуиа.

Икос 2. Изуй сапоги от ногу твоею, земля бо, на нейже стоиши, святая есть, рекл еси Моисею из купины, горевшия и несгаравшия, от невидимаго в оной присутствия Твоего. Сосуд с божественным телом и кровию Твоею воистину более и святее неопалимыя купины есть: аз же перстень, нечист, продан под грех. Темже со смирением и верою вопию Ти:
Иисусе всемогущий, совлецы мя ветхаго человека с деяньми его:
Иисусе, умертви семя тли во мне гнездящееся.
Иисусе, разторгни узы грехи, ими же связа мя враг:
Иисусе, подаждь ми сердце смиренно и дух сокрушен.
Иисусе, отжени от мене сокрушения и соблазны:
Иисусе, утверди мя в вере и любви к Тебе.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 3. Отцы ваши ядоша манну в пустыни и умроша: Аз есмь хлеб, сходяй с небесе, да аще кто яст от него, жив будетво веки: и хлеб, его же Аз дам, плоть Моя есть, юже Аз дам за живот мира – рекл еси Иудеом, искавшим видети от Тебе знамением с небесе, подобное манне Моисеове. Еже мы слышаще и сбытие предреченнаго видяще, со страхом зовем: Аллилуиа.

Икос 3. Востав с вечери, якоже повествует святый Иоанн, и препоясався лентием, умыл еси ноги учеником, научая сим, да не приступаем к божественней трапезе Твоей неомытии слезами покаяния во гресех наших. Ощущая презельную нужду сего таинственнаго омовения и скудость слез ожесточеннаго сердца моего, с Петром вопию Ти:
Иисусе преблагий, Сам ми омый не нозе токмо, но и руце и главу:
Иисусе, обнажи предо мною бездну душевнаго моего растления.
Иисусе, разверзни во мне источник сокрушения сердечнаго:
Иисусе, ороси мя каплями Твоего милосердия.
Иисусе, обвей мя страхом суда и мук вечных:
Иисусе, возбуди совесть, спящую во мне, и укрепи глас ея.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 4. Не сей ли есть Иисус, сын Иосифов, Егоже мы знаем отца и матерь? Како убо глаголет Сей, яко с небесе снидох? И како может дати нам плоть Свою ясти? – глаголаху между собою Жидове, услышавше о преславнем обещании Твоем датися в снедь вернем, не ведуще, по окаменению сердец своих, со смирением веровати и взывати к Тебе: Аллилуиа.

Икос 4. Аще не снесте плоти Сына Человеческаго и не пиете крове Его, живота не имате в себе, просвещал еси косным во еже веровати Иудеом, еже слово жестоко к слышанию показася и некиим от ученик Твоих, неведущим еще таин Царствия Божия. Мы же, озареннии светом Евангелия и откровенным лицем божественную славу Твою зряще, с верою и любовию зовем Ти:
Иисусе, вся могий величеством силы и державы Твоея:
Иисусе, творяй и совершаяй паче, неже можем разумети и помыслити.
Иисусе, манну с неба некогда, в знамение настоящего таинства, одождивый:
Иисусе, ко прообразоанию тогожде воду из камне источивый.
Иисусе, облак крастелей в напитание алчущим в пустыни Иудеом пославый:
Иисусе, пред очию самых сомнящихся Иудеев, пятию хлебы пять тысящ народа насытивый.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 5. Ядущим на вечери учеником, прием хлеб, благословив и преломив, подал еси им, рек: примите, ядите, сие есть Тело Мое, за вы ломимое, во оставление грехов. Потом же чашу подав, рекл еси: пийте от нея вси: сия есть Кровь Моя, за вы изливаемая, во оставление грехов. Сему божественному и пресладкому гласу внемлюще, со благодарением зовем: Аллилуиа.

Икос 5. Ядый Мою плоть и пияй Мою кровь во Мне пребывает, и Аз в нем: той имать живот вечный, и Аз воскрешу его в последний день, си есть в воскресение живота и блаженства. Сего убо вожделеннаго воскресения в живот ищя сподобитися, из глубины души вопию Ти:
Иисусе, приблизися ко имущему соединения с Тобою:
Иисусе, вниди во утробу, во вся составны и вся кости моя.
Иисусе, буди светом моего помраченнаго ума:
Иисусе, наполни Собою ненасытимую всем миром бездну моего сердца.
Иисусе, вещай гласом моея совести:
Иисусе, движи и управляй моею волею.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 6. Аминь, аминь, глаголю вам: един от вас предаст Мя, рекл еси в скорби духа учеником Твоим на вечери. Они же, аще и чисти от замысла предания, еда аз есмь, вопрошаху Тя кийждо, показующе сим глубину своего смиренномудрия. Аз же что реку Ти, семижды на день падаяй и изменяяй Тебе? Обаче Ты Сам соблюди мя, да не отпаду в конец, взывая Ти благодарне: Аллилуиа.

Икос 6. Якоже розга не может плода творити о себе, аще не будет на лозе, тако и вы, аще во Мне не пребудете: а иже будет во Мне и Аз в нем, той сотворит плод мног: сице, тайнодействуя, поучал еси возлюбленныя ученики Твоя на пути в Гефсиманию. Сему убо наставлению внемля и ведый немощь естества моего без благодати Твоея, прилежно вопию Ти:
Иисусе, пренебесный делателю, Сам мя всади в живоносный вертоград Твой:
Иисусе, лоза истинная, прикрепи мя к Тебе, яко розгу дикую.
Иисусе, кореню неизсыхающий, исполни мя соком жизни вечныя:
Иисусе, победителю всякия мертвенности, отреби еже изсохло есть во мне от зноя страстей.
Иисусе, красный добротою, украси мя цветами благих чувств и помышлений.
Иисусе, богатый в милости, ущедри мя плодами истиннаго покаяния и правды.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 7. И кто есть предаяй Тя, вопросившу ученику, иже возлеже на вечери на персех Твоих, - той есть, отвещал еси, емуже Аз, омочив в солило хлеб, подам. И омочь хлеб, подал еси Иуде Симонову Искариотскому, подвизая его на покаяние: он же, ожесточен сый духом злобы, не восхоте разумети гласа любве своего Учителя и Господа. Каковаго жестокосердия да буду избавлен благодатию Твоею, зовя ти выну: Аллилуиа.

Икос 7. Щадя немощь естества нашего, отвращающегося вкушения плоти человеческия, не яве, но под видом хлеба и вина благоволил еси преподати нам пречистое Тело и Кровь Твою. Чудяся о таковом снизхождении премудрости Твоея к немощи естества нашего, благодарне славословлю Тя сице:
Иисусе, премудре и человеколюбне строяй все дело спасения нашего:
Иисусе, самая спасительная таинства Твоея приспособляяй к немощи нашего разумения и чувств.
Иисусе, во уверение сомнящихся, на святей трапезе многажды вместо хлеба и вина самое тело и кровь Твою проявивый:
Иисусе, достойным служителем олтаря Духа Пресвятаго, на освящение даров сходяща, показавый.
Иисусе, вместо недостойных служителей ко олтарю Ангелов Твоих невидимо, для совершения божественнаго таинства, посылаяй:
Иисусе, явлением чудес на святей трапезе, многия из самых зловерных ко вере обративый.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 8. И по хлебе, сиречь по вкушении от поданнаго Тобою хлеба предателю, якоже повествует святый Иоанн, вниде вонь сатана. Оле страшныя казни за неверие! Оле злополучнаго жребия предателя! Еже во спасение долженствоваше быти, в смерть и погибель ему обретеся. Пред таковым убо судом правды Твоея благоговея, со страхом и трепетом зову Ти: Аллилуиа.

Икос 8. Сие творите в Мое воспоминание, рекл еси учеником Своим на вечери, преподав им под видом хлеба Тело, а под видом вина Кровь Свою. Темже убо, елижды от хлеба ядим и от чаши пием, смерть Твою возвещаем, по слову святаго Павла. Воспоминая убо ныне страдания Твоя, со умилением зову Ти:
Иисусе, в руце врагов Твоих для спасения мира Себе произвольне предавый:
Иисусе, легионом Ангелов в защиту Твою явитися не попустивый:
Иисусе, невернаго ученика воззрением на него и гласом алектора к покаянию обративый:
Иисусе, Каиафе и Пилату, неразумне вопросившим Тя ответа не давый.
Иисусе, со креста распеншим Тя у Отца отпущение грехов просивый:
Иисусе, Матери Твоей возлюбленнаго ученика премилосердне усыновивый.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 9. Иудо, лобзанием ли Сына Человеческаго предаеши? Воззвал еси горце ко ученику невеному, егда он прииде со спирою в вертоград Гефсиманский, ища предати Тя лобзанием. Обаче и сей преострый глагол не порази раскаянием души, во зле ожесточенныя. Ведый убо непостонство и моея воли, страшуся, да не дам Ти когда и аз неблагодарный лобзания Иудина. Ты Сам убо уркепи мя благодатию Твоею, да со благоразумным разбойником выну зову: Аллилуиа.

Икос 9. Отче, да вси едино будут: якоже Ты во Мне, и Аз в Тебе, да и тии в Нас едино будут, да и мир веру имет, яко аз от тебе изыдох: Тако возгласил еси в последней молитве ко Отцу. Сему пресладкому гласу Твоему последуя и о силе молитвы Твоея дерзая, с верою возглашаю Ти:
Иисусе, вся совокупляяй во едино, возсоедини всех нас неразлучне с Тобою и Отцем Твоим:
Иисусе, вся примиряяй, даждь да будем вси единомыслени в вере и любви к Тебе.
Иисусе, не терпяй вражды и разделений, потреби злочестивыя ереси и расколы:
Иисусе, всех любяй и милуяй, собери воедино стадо и вся заблудшия овцы.
Иисусе, мир всем подаваяй, утоли зависть и пререкание между презывающими имя Твое:
Иисусе, причащаяй ми самаго тела и крове Твоея, да буду воистину плоть от плоти и кость от костей Твоих.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 10. На вечери, в Кане Галилейстей, воду в вино претворив, первое сим знамение божественныя силы Твоея показал еси. Отходя же на крест, яко жених душ, последнее чудо любве верующим в Тя явил еси, претворив хлеб в тело Твое и вино в кровь Твою, имиже насыщаяся и аз в живот вечнй, благодарне зову Ти: Аллилуиа.

Икос 10. В день воскресения Твоего, двема от ученик Твоих спутешествуя во образе странника во Еммаус, поучал еси их о тайне страданий Твоих: онема же держастеся очи, да Тя не познаета, аще и сердце их горя бе в них от сладости словес Твоих. Егда же, преклонься на моление их, вшел еси с ними облещи, и благословив хлеб, подал еси им: абие отверзостеся има очи, да Тя познаета. Подобяся сим учеником, дерзаю и аз со смирением вознести к Тебе сицевый глас:
Иисусе долготерпеливый, не остави и мене единаго на пути жизни за скудость веры моея:
Иисусе, научи мя, якоже и онех, разумети пророчествия о Тебе и тайну благодатнаго соединения с Тобою.
Иисусе, согрей и воспламени, якоже онех учеников, и мое хладное сердце:
Иисусе преблагий, облязи и со мною, яко уже преклонился есть к вечеру день моея жизни.
Иисусе, даждь ми познати Тя воистину в настоящем преломлении таинственнаго хлеба и в питии от чаши:
Иисусе, сотвори, да и аз, познав силу любве Твоея, буду провозвестником оныя для благих братий моих.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 11. Побеждающему обещал еси дати ясти от древа животнаго, еже есть посреди рая Божия, и от манны сокровенныя. К сему вкушению на небеси, да будет ми приуготовлением на земли причащение тела и крове Твоея, к немуже аз недостойный ныне приступая зову: Аллилуиа.

Икос 11. Ядый и пияй недостойне, суд себе яст и пиет, не разсуждая тела и ерове Господни, вразумляет приступающих ко причащению небошественный Павел. Темже и аз страшуся и трепещу своего недостоинства: но, да не надолзе удаляяся Твоего общения, от мысленнаго волка звероуловлен буду, прихожду к Тебе со гласом таковым:
Иисусе, приими мя, якоже приял еси мытаря, блудницу и разбойника:
Иисусе, не возгнушайся внити под кров души моея, аще и весь пуст и пался есть.
Иисусе, разверзи и моя душевныя очи, якоже разверзл еси слепу от рождения:
Иисусе, прорцы и мне, якоже оному разслабленному: востани и ходи.
Иисусе, устави ток нечистых пожеланий души моея, якоже установил еси токи жены кровоточивыя:
Иисусе, уврачуй проказу души и совести моея.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 12. Завистию диавола, усты змия глаголавшаго, весь род человеческий вкушением от плода запрещеннаго рай погуби и смерти предадеся. Вкушением же от пречистаго Тела и Крове Твоея вси земнороднии паки вечныя сподобляются жизни и восходят на первое достояние: врачество бо от яда змиина и семя безсмертия есть причащение животворящих Таин Твоих. Темже благодарне зову Ти: Аллилуиа.

Икос 12. Се пред сосудом с божественными Тайнами Твоими предстою, злых же помышлений моих не отступаю: едина всемогущая благодать Твоя ободряет и привлекает мя. Темже, повергая себе в бездну милосердия Твоего, вопию:
Иисусе, призываяй к покою в Тебе всех труждающихся и обремененных, приими и мене, утружденнаго суетою мира:
Иисусе, пришедый призвати неправедныя, но грешныя на покаяние, разреши и мя от грехов и страстей моих.
Иисусе, исцеляяй всякий недуг и всякую язву, уврачуй раны и гноение души моея:
Иисусе, насыщаяй алчущия, насыти мя телом и кровию Твоею
.
Иисусе, воскрешаяй мертвыя, оживи мя умершаго грехми:
Иисусе, победителю ада, извлецы мя из челюстей духа злобы.
Иисусе, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.

Кондак 13. О пресладкий и всещедрый Иисусе, выну сходяй, яко манна с небесе, для питания душ и сердец наших в таинстве пречистаго тела и крове Твоея, сподоби мя неосужденно причаститися божественных Таин Твоих, да исцелен, насыщен, освящен и обожен Тобою на веки, благодарно зову Ти: Аллилуиа.

Акафист ко св. Причастию

Для католиков славяно-византийского обряда. По кн.: Источник милосердия. СПб., 1913.